czwartek, 14 czerwca 2018

Lemoniada różana


Woda różana dość długo stała u mnie w lodówce bezczynnie. Albo nie miałam na nią pomysłu, albo zwyczajnie o niej zapominałam. I tak, jak nagle przyszły gorące, upalne dni wiosny, tak też pojawił się pomysł z jednej strony bardzo prosty, a z drugiej - pyszny i cudownie orzeźwiający. Lemoniada różana na bazie hibiskusa. Tak niewiele potrzeba, żeby sprawić sobie odrobinę zaskakującej ochłody :).

Składniki (2 porcje):

- 3 łyżeczki suszonego hibiskusa
- 0,5 l wody
- 1-2 łyżki ksylitolu
- 2 łyżki wody różanej

Wodę zagotować, zalać hibiskusa i zaparzać 5-10 min. Usunąć susz, do naparu dodać ksylitol i wymieszać do rozpuszczenia. Pozostawić do ostudzenia. Dodać wodę różaną, wymieszać i schłodzić w lodówce. Podawać z kostkami lodu. 

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię herbatkę z hibiskusa. Kilka lat temu sporo przywiozłam z Egiptu. Był rewelacyjny. Lemoniada z hibiskusa, z dodatkiem wody różanej jest idealna na gorące dni:)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudnie orzeźwiająca na letnie dni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostałyśmy od koleżanki domową wodę różaną i bardzo nam smakowała :) Dodałyśmy ją do truskawkowego koktajlu <3

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda super, muszę sprawdzić jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piłam kiedyś taką lemoniadę, super smakuje :)

    OdpowiedzUsuń