poniedziałek, 6 listopada 2017

Dyniowe curry z czerwoną soczewicą


Tak, wiem, znowu dynia. Ale w tym sezonie to ostatni przepis z jej udziałem... prawdopodobnie :). Dopiero w tym roku zaczęłam tak naprawdę odkrywać jej wszechstronne zastosowanie, dlatego eksperymentuję na różne sposoby i chyba wychodzi to nie najgorzej :). Curry zdecydowanie trafiło w gusta domowników, jestem ciekawa, czy trafi również w Wasze :).

Składniki (2-3 porcje):
- 1 szklanka puree z dyni
- 1 szklanka suchej, czerwonej soczewicy
- 1 cebula
- 750 ml bulionu lub wody
- 1 łyżeczka czerwonej pasty curry (można dodać więcej jeśli lubicie ostrzejsze smaki)
- 1/2 łyżeczki kurkumy
- 1/3 łyżeczki cynamonu
- sól i pieprz
- olej do smażenia

W średnim garnku rozgrzać olej. Cebulę pokroić w kostkę, wrzucić do garnka i podsmażyć do zeszklenia. Dodać pastę curry, smażyć jeszcze przez chwilę. Dodać suchą soczewicę, puree z dyni, kurkumę i cynamon, wymieszać. Zalać bulionem, gotować pod przykryciem aż soczewica będzie miękka. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

9 komentarzy:

  1. I dobrze, że znowu dynia, trzeba korzystać póki jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku staram się gotować jak najbardziej sezonowo :).

      Usuń
  2. Jak dla mnie dyni nigdy dość :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa kompozycja przypraw, podoba mi sie też dodatek soczewicy. Akurat mam jeszcze jedną dynie to przerobienia, więc może przy okazji stworzę podobna zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i bardzo aromatyczne połączenie :) Palce lizać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie dania z dynią to totalnie nasz gust <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Dania z dynią bardzo lubię, soczewice również :) Jak dla mnie mega pysznie :)

    OdpowiedzUsuń