wtorek, 8 sierpnia 2017

Omlet z warzywami


Jest to ostatnio jedna z moich stałych pozycji śniadaniowych, na przemian z kaszą jaglaną z owocami. Przy okazji pozwala na wykorzystanie nadwyżki warzyw zalegających w lodówce :). Porcja jest dość duża - po takim omlecie nie powinniście szybko zgłodnieć.

Składniki:
- 3 jajka
- 0,5 cebuli
- 0,5 czerwonej papryki
- 1/3 małej cukinii
- 1 pomidor
- świeże zioła: tymianek, oregano
- sól, pieprz
- do smażenia: masło klarowane/ olej rzepakowy rafinowany 
- do podania: dowolna zielenina (np. szczypiorek, rukiew wodna)

Warzywa pokroić w kostkę. Jajka rozbełtać w oddzielnym naczyniu, posolić i popieprzyć. Na patelni rozgrzać tłuszcz, wrzucić cebulę, paprykę, cukinię i podsmażyć, aż zaczną się robić miękkie. Dodać świeże zioła, wymieszać, po chwili dodać pokrojone pomidory i doprawić solą oraz pieprzem. Wlać rozbełtane jajka, potrząsnąć patelnią, aby równomiernie się rozprowadziły. Zmniejszyć ogień i smażyć pod przykryciem do momentu, aż jajka całkowicie się zetną. Podawać posypane szczypiorkiem lub inną zieleniną :).

6 komentarzy:

  1. Do omletu dodaję zazwyczaj mąkę - w każdym razie, lubię bardzo połączenie jaj z papryką i cukinią :) I dawno nie jadłam omletów. Narobiłaś mi ogromnego smaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero od niedawna zaczęłam sobie częściej robić omlety, teraz właśnie też myślę o zrobieniu jakiegoś z mąką:)

      Usuń
  2. Dawno takiego nie jadłam.. pamiętam, że mój ulubiony był z pomidorami i szczypiorkiem lub pieczarkami i szczypiorkiem. Twoja propozycja z pewnością również jest bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takimi podsmażonymi pieczarkami też pycha :)

      Usuń
  3. Najlepsze śniadanie na świecie :).

    OdpowiedzUsuń
  4. jak dla mnie jest to śniadanko idealne, które syci na długo :)

    OdpowiedzUsuń