czwartek, 10 października 2019

Makaron z cukinią i wędzonym łososiem


W tym roku zostałam wręcz zasypana cukiniami z babcinego ogródka. Nadmiar zazwyczaj zjadam w postaci placków (przepis tutaj), tym razem jednak postanowiłam przygotować prosty i szybki makaron z dodatkiem wędzonego łososia. Nie dość, że robi się go ekspresowo, to smakuje naprawdę świetnie :).

Składniki (3-4 porcje):

- 400 g makaronu Lubella Pióra
- 1 zielona cukinia
- 1 kulka mozzarelli (125 g)
- 100 g wędzonego na zimno łososia lub pstrąga łososiowego
- skórka otarta z połowy cytryny
- garść świeżych liści bazylii
- sól, pieprz
- olej do smażenia + opcjonalnie łyżka masła

Makaron ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, odcisnąć z niej nadmiar wody. Wędzonego łososia/ pstrąga drobno pokroić, mozzarellę porwać na kawałeczki, liście bazylii posiekać. Na dużej patelni rozgrzać olej. Dodać cukinię i masło (jeśli używamy) i chwilę podsmażyć. Dodać skórkę z cytryny, łososia oraz bazylię, doprawić solą i pieprzem, wymieszać. Po chwili wrzucić makaron i rozdrobnioną mozzarellę, zamieszać i zdjąć z ognia. Rozłożyć na talerze i udekorować świeżą bazylią :).


zBLOGowani.pl

5 komentarzy:

  1. penne rigate musi być u nas zawsze :D mój Ł stał się fanem tego kształtu makaronu. A zwłaszcza z boczkiem i śmietaną :D :D :D Fakt, te "rurki" są nieco grubsze niż np. penne. a taka opcja z łososiem i cukinią to dla odmiany ideał dla mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam makaron pod każdą postacią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tak samo bardzo posmakował w tej formie. Wcześniej nigdy nie miałam okazji próbować łososia z makaronem

      Usuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem wszelkiego rodzaju ryby są bardzo smaczne i muszę przyznać, że jak dla mnie jest to danie które mogę jeść praktycznie codziennie. Bardzo lubię je również przyrządzać z przepisów https://mowisalmon.pl/przepisy/ i muszę przyznać, że jest to jedno z miejsc z którego regularnie korzystam.

    OdpowiedzUsuń